Du är på väg till Knivsta växer - kommunens webbplats för samhällsbyggande och utveckling.

Du är på väg till vår näringslivswebbplats. Här hittar du allt om näringsliv i Knivsta – från etableringsmöjligheter till företagarnätverk.

Du är på väg till kommunens karriärwebbplats Jobba i Knivsta.
Se vad vi erbjuder!

1.0

Du är på väg till Knivsta biblioteks webbplats. Du kommer att lämna webbplatsen för Knivsta kommun.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta Centrum för idrott och kultur (CIK). Du kommer att lämna

Knivsta kommuns webbplats.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta kulturskola.

Du är på väg till webbplatsen för Sjögrenska gymnasiet.

Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja våra e-tjänster

Välkommen till Självservice!

Välj e-tjänster eller blanketter för att utföra ditt ärende till kommunen.
Många ärenden kan du utföra via våra e-tjänster.
För andra ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.

Här tar du del av våra tjänster på andra språk

Please find our services in other languages below

Välkommen att lyssna på Knivsta.se

Sök på webbplatsen

Passbeskrivning

Här hittar du beskrivningar av alla våra pass.

Aerobic:

Klassiska aerobicsteg sätts ihop till en hel koreografi som genomförs till peppande musik. Back to basics! Aerobics består av så kallade block där varje block innehåller olika steg och stegkombinationer. Dessa lägger man sedan ihop till en härlig koreografi.

Afroaerobic:

Aerobics fast med afromusik! Vi jobbar med stora rörelser. Ett pass som passar alla som älskar rörelseglädje, både nybörjare och proffs!

Basspin:

Enklare spincykling som passar dig som är nybörjare eller vill ha ett lite lugnare tempo.

Basstyrka:

Passar för nybörjare och seniorer. Vi jobbar enklare övningar i block eller cirklar.

Basträning:

Passar för nybörjare och seniorer. Vi tränar kondition, balans och stryka. Utan hopp.

Cirkelfys:

Stationsträning där du tränar styrka, kondition och rörlighet för hela kroppen.

Core:

I intervallform tränar vi mage och rygg.

Mammabarn-träning:

Styrka och muskelaktivering anpassat för nyblivna mammor, här är din bebis välkommen att följa med.

Mediyoga:

En yogaform med enkla och mjuka rörelser där fokus ligger på djupavslappning och meditation.

Spincykling:

Konditionsträning på stationära cyklar till medryckande musik. Med hjälp av vår Activioutrustning kan du träna pulsbaserat.

Spin intervall:

Fokus på intervaller i olika längd.

Spin klättring:

Spincykling med fokus på pulshöjande klättring i olika längder.

Spin tabata:

Korta intervaller.

Step Up:

Förkoreograferat glädjerikt konditionspass på step up bräda.

Step up basic/styrka:

Enklare stegkombinationer på step up bräda. Avslutas med styrka.

Styrka:

Ett muskelpass med skivstänger och hantlar.

Vattengympa:

Styrka, rörlighet- och konditionsträning i vatten. Skonsamt för dina leder.

Yinyoga:

Yinyoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro. Varje position hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia och bindväv, istället för musklerna.

Yogafusion:

Yogaträning anpassat efter dina förutsättningar och behov. Fokus på dynamisk rörlighetm, styrka och synkroniserad andning.

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du skickar in dina synpunkter – du hjälper oss i vårt arbete med att utveckla webbplatsen.

Sidan uppdaterades: 22 april 2024