Senior

.

Synpunkter & klagomål

Hjälp oss att bli bättre - säg vad du tycker!

Ibland vill man klaga, ibland vill man berätta när något är bra.

Framför gärna dina synpunkter till kommunen. Vare sig du är nöjd eller missnöjd är det viktigt för oss att du berättar det. Dina synpunkter, stora som små, är viktiga i vårt utvecklingsarbete. De kan hjälpa till att ge bättre service till kommuninvånarna.

Din synpunkt eller klagomål blir offentlig handling.

Läs om hur vi tar om hand dina synpunkter eller ditt klagomål.

  1. Skriv kort ner de synpunkter, förslag eller klagomål du har:
  2. Mina kontaktuppgifter
    Lämna fälten tomma om du vill vara anonym.
  3. eller avbryt

Senior

Det är aldrig för sent att börja träna. Även om du aldrig har tränat tidigare och vill börja efter 60 års ålder har du allt att vinna.

Styrke- och konditionsträning är en effektiv medicin som både kan förlänga livet och höja livskvalitén även för den som har krämpor eller nedsatt rörlighet.

Effekter av träning

Ända upp till 90-100 års ålder har du samma förutsättningar att öka din styrka som yngre människor. 20 års förlust av muskelmassa kan återhämtas av 2 månaders träning.

Med träning kan du som senior vinna många fördelar:

  • Blodtrycket stabiliseras

  • Lägre blodsocker

  • Lägre kolesterol

  • Högre bentäthet

  • Mindre värk i rygg, nacke och axlar

  • Bättre immunförsvar

   

Gymträning

På hälsohuset har vi styrketräningsmaskiner, konditionsmaskiner och fria vikter. Vid ny kund ingår en kostnadsfri instruktion. Boka i receptionen eller på 018-347730

 

Foto simhallen

Simning

Simning är en bra och skonsam träningsform. Passa på under motionssimstiderna, då vi under tidiga mornar och kvällar släcker ned, tänder ljus och spelar lugn musik i simhallen.

 


Gruppträning

I våra Gymkort för pensionärer ingår sex gruppträningspass på dagtid

Passen är naturligtvis öppna för alla och passbokning rekommenderas.

grupptraning pensionar

 

 

  • Senast uppdaterad 25 okt 2018