Till undermeny Karta Kontakt

Konsumentrådgivning

Vilka rättigheter och skyldigheter har du som konsument? Varje onsdag klockan 13.00- 16.30 finns vår konsumentrådgivare i Kontaktcenter och svarar på frågor och vägleder dig som konsument.

Ring på telefonnummer 018-34 70 00 eller boka ett besök i förväg. Besök bokas genom att skicka e-post till annegret.stackenstrom@knivsta.se. Rådgivaren sitter i Kommunhuset (Centralvägen 18).

Tänk efter före - det lönar sig

Det lönar sig att tänka igenom vilka behov du har i förväg innan du beställer eller köper en vara. Börja med att fundera om varan behövs överhuvudtaget och ta dig tid att fundera över vad som är bästa köp för dig. Du kan få köpråd och jämförelser över en mängd olika varor hos vår konsumentrådgivare.

Vad du kan göra när något blir fel

Var inte missnöjd med en vara eller tjänst. Det är din rätt att reklamera. Att reklamera är också ett sätt att påverka utbudet av varor och tjänster och är ett sätt för företagen att få information om det som de tillhandahåller. Konsumentverket har på sin webbplats skapat en klagoguide för att på ett enkelt sätt vägleda dig när du vill reklamera en vara eller tjänst.

Budget- och skuldrådgivning

När det gäller budget- och skuldrådgivning är det Konsument Uppsala du ska vända dig till. Se länk till höger

  • Senast uppdaterad 4 okt 2019